lauantai 26. heinäkuuta 2014

Kaukana kaikesta

Helteiset lauantaimoikat!

Me tultiin tänään kotiin minilomalta. Päästiin piiitkästä aikaa kahden kesken matkaan kun mumma lupasi hoitaa lapsia muutaman päivän! Suuret kiitokset tätäkin kautta!
Kohteeksi valikoitu Saksa ja sieltä Bremen. Valintaan vaikutti se, että lentoon pääsi suoraan Tampereelta. Helsinkiin kun on täältä asti niin tylsää ajella. Ja toki valintaan vaikutti sekin, että reissu oli tosi halpa.

Ja voi että meillä oli niiin Übermukavaa!Kierreltiin kaupungilla ja shoppailtiin. Syötiin ja juotiin hyvin ja ennenkaikkea rauhassa, kukaan ei keskeyttänyt. Seikkailtiin raitsikalla vähän joka suuntaan. Löydettiin vahingossa tosi ihana sisustuskauppa josta postailen myöhemmin. Välillä siitä oli siis hyötyäkin kun lähdettiin ihan vikasuuntaan ;)

Bremen oli huippukiva kaupunki. Käytiin parissa isossa ostarissa. Toisesta löydettiinkin isot kassilliset vaatteita meille ja tenaville.
Hotelli sijaisti kävelymatkan päässä keskustasta ja ihan ratikkapysäkin vieressä. Aamupalalla oli pöydissä valmiina kahvitermarit ja maidot. Pieni mutta mukava juttu. Ollaan muutama vuosi sitten käyty Erfurtissa ja siellä oli sama juttu. Kiva tapa :)
Ilmatkin suosi, taas oli sellainen mukava ilma. Tarkeni kesävaatteilla mutta ei ollu liian kuuma. Eilen aamulla satoi hetken vettä ja hotellista sai lainaan sateenvarjot.

Tuossa ylläolevan kuvan ravintolassa syötiin eilen illalla. Niin hyvää :) Syöminen ja juominen oli edullisempaa kuin suomessa. Ja kaupoistakin löytyi halvemmalla kaikenlaista kivaa. Suunniteltiin jo, että tänne lähetään uudelleen joskus kamujen kanssa.

Kuvat on taas kännyllä räpsittyjä ja laatu on mitä on.
Muutama päivä erossa lapsista tuntui kyllä ikuisuudelta, kova ikävä oli. Mutta hyvää teki pieni irtiotto ja ei nuo uhmiksen pikkukitinätkään kuulosta nyt yhtään pahalta ;)
Tällä jaksaa taas pitkään!:)

Meillä on täällä grilli kuumana ja iltapala ulkona oottaa. Nyt ulkona pystyy taas istuskellakkin, päivällä on kyllä ihan liian kuuma.