lauantai 3. tammikuuta 2015

Vuosikatsaus osa 3/3



Viimeinen osa viime vuoden muisteloita. 
Syyskuussa pyöriteltiin kaappeja paikasta toiseen. Vanha pukukaappi tuotiin eteiseen Vilin huoneesta ja edelleen tykkään siitä tuossa! Yllättävän monta takkia sinne mahtuukin. Ostin ekat GG-mukini. Kamulta tuli meille vanha komuutti joka päätyi ruokailuhuoneseen. Siskoni tuli suomeen muutamaksi viikoksi. 


Lokakuussa juhlittiin 6-vuotissynttäreitä. Kynttilöitä polteltiin jo urakalla ja vähän viriteltiin jo tunnelmavalojakin paikoilleen. Päällystin ruokapöydän lankkukuvioisella liinalla. 


Marraskuussa laiteltiin vähän lisää joulujuttuja paikoilleen. Aloitin tytön huoneen sisustelut ja typy muuttikin omaan huoneeseensa nukkumaan. Kävin kylässä Korukopan Eijan luona. Hain ison lehtikuusen oksan olkkariin mutta se päätyikin aika nopsaan vaan terassille.


Joulukuussa treffailtiin bloginaisten kanssa Anskun luona ja vietettiin huippukiva viikonloppu Porvoossa ja Haikon kartanossa. Keittiön seinälle laitettiin puulaatikko hyllylle, tuo onkin yks kivoimmista sisustusjutuista koko vuonna :) 
Mukava jouluaatto ja voi sitä herkkujen määrää mitä kuukausi piti sisällään!:D 

Kaikenlaista mukavaa vuosi piti sisällään :) Toivottavasti tästä vuodesta tulee yhtä mukava ja ennenkaikkea kaikki pysyy terveenä.


perjantai 2. tammikuuta 2015

Vuosikatsaus osa 2/3


Vuosi on vaihdettu rauhallisesti vaan kotosalla, herkuteltiin, valettiin tinat ja ammuttiin raketteja. 
Herkuttelun jälkeen onkin helppo taas palata järkevään syömiseen. Perinteisiä uuden vuoden lupauksia en tehnyt tälle vuodelle, tavoitteita on kuitenkin laadittu senkin edestä. 
Viime vuoden koosteita taas luvassa muutamalta kuukaudelta.


Toukokuussa oli älyttömän lämmin. Hain kesäkukkia terassille ja järkkäilin terassin muutenkin kesäkuntoon. Sain uudet tuolit ruokapöytään. Pääsin kyläilemään Talo tähtitaivaan alla Kiken luo. 
Kiva lueskella kesäisiä pihajuttuja nyt kun ulkona pyryttää lunta! 


Kesäkuussa löysin makkariin kirpulta uudet yölamput ja olkkariin puulaatikon josta tuli sohvapöytä. Juhannuksena oli tosi kylmä ja viileitä päiviä oli muutenkin, niin että näköjään poltetiin kynttilöitäkin keskellä kesää :)


Heinäkuussa reissattiin koko porukalla muutamaksi päiväksi Tukholmaan ja kaksin päästiin Bremeniin. Matkakuumetta pukkaa kun lukee noita reissupostauksia. Maalasin pirttikaluston mustaksi ja saatiin terassille pöytä. Kirpulta löytyi puulaatikko joka  laitettiin eteisen seinälle mut nyt se on keittiössä, hyvä ostos :) Anoppi teki meille mielettömän hienon lampun. Heinäkuun alussa tein jotain josta en vielä silloin uskaltanut ajatellakkaan mitä kaikkea huippua siitä voisikaan seurata ja miten se vaikuttaa meidän elämään. 


Elokuussa sain maalattua perintöpuusohvan. Löysin myös Torin kautta keittiöön vanhan lasilokerikon. Olkkariin väsäsin lavoista löhöpaikan, se saikin olla paikoillaan monta kuukautta! 
Meillä oli treffit bloginaisten kanssa Kokkolassa Omakotionnenpesän Jonnan luona. 

Ulkona pyryttää lunta, sopiva keli sisustella sisällä. Sohva sai taas mustat päälliset ylleen ja näyttääkin vaihteeksi tosi hyvältä niin. Vanhan sohvapöydänkin kannoin olkkariin.
Illalla tulee hyvä leffa telkkarista, 24 tapaa pilata avioliitto, suosittelen :) 

Kivaa viikonloppua kaikille!

tiistai 30. joulukuuta 2014

Porvoossa



Lumista tiistaita!

Palataan vielä muutaman viikon takaiselle Porvoon reissulle. Porvoon vanha kaupunki on niin ihana, napsin muutaman kuvan sieltä muistoksi. Vanhat talot ja niissä pienet sisustuskaupat ja kahvilat on niin symppiksiä. Yksi sisustusputiikeista joissa kävimme on Ometta. Suloinen puoti täynnä kaikenlaista kivaa. 
Ometalla on myös toinen pienempi liike Sipoossa ja siellä kävimme myös.


Ometan omistaja Eija asuu idyllisellä paikalla ihanassa vanhassa talossa jonka pihapiiristä löytyy niin pihasauna, palju kuin pieni navettapuotikin. Kurvailimme sinne perjantaina shoppailukierroksen jälkeen ja Eija oli lämmittänyt meille saunan ja paljun. Mä en onnistunut saamaan sieltä yhtään julkaisukelpoisia kuvia mutta paikasta voit kurkkia tunnelmia mm. täältä
Eijan kautta voit siis vuokrata paljun ja saunan viihtyisältä paikalla.
Paljuilun jälkeen Eija oli valmistanut meille maukkaan iltapalan. 
Kiitos, oli mukavaa piipahtaa! Lisätietoa Ometan palveluista löydät täältä








lauantai 27. joulukuuta 2014

Hei hei joulu!



Huh hei, joulu on taas tältä vuodelta paketoitu. 
Leppoisa aatto, hyvin on syöty ja pukkikin kävi. Mahtava pukki olikin vai mitä?!
Eikä ollut kenelläkään pienintäkään epäilystä pukin aitoudesta. Pukilla oli tonttu mukana joka kertoi pienestä ongelmasta Petterin kanssa, siltä oli irronnut hammas ja hammas oli mukana todistusaineistonakin ;) Tontulla oli mukana kaikenlaista, kirja jossa oli muidenkin kilttien lasten nimet ja vaihtoehtoja mitä Petterille voi syöttää. 
Kiltteinä oltiin oltu,  paljon tuli ihania lahjoja kaikille. 




Nyt onkin ihan ähky, niin jouluruokia kuin koko joulua muutenkin. Tekis mieli jo laittaa kuusi ja muutkin koristeet pois mut eiköhän niitä vielä muutama päivän jakseta katella. 
Aattona ei tullut kuvailtua muuta kuin lapsia ja pukkia. Kuvia kaivoinkin tähän postiin muutaman instasta ja muutama on jo ennen joulua otettu.
Insta päivittyy muutenkin nykyään hieman blogia ahkerammin, tulkaa sinne seurailemaan.   



Taidanpa lähteä käymään alennusmyynneissä.
Kivaa lauantaita kaikille :)


maanantai 22. joulukuuta 2014

2 yötä jouluun


Enää 2 yötä jouluun! 
Joko siellä on hommat hoidossa? Täällä alkaa olla hyvällä mallilla. Leipomukset on lähes valmiina, kinkku on paistettu, sauna puunattu ja muutenkin vähän paremmin siivoiltu. Ihanaa kun saatiin luntakin! 
Räpsin muutaman kuvan olkkarista, nuo pöydällä olevat tavarat käyn tosin nostamassa tuosta heti kohta pois ennenkuin haen tuholaisen päikkäreiltä. Jouluaatoksi haluisin tuohon kuitenkin jonkun kukka-asetelman, aattelin et täällä on silloin niin monta vahtia että ne saa ehkä olla rauhassa.



Muutama räpsy olkkarista, siellä se vitriini taas on. Tuo järkkä nyt ei oo kylä kivoin mahdollinen kun telkkari on ikkunan edessä mutta olkoon nyt hetken noin. Ja äkkiäkös sen taas siirtää vanhalle paikalleen. Sohvanpäälliset meinasin vielä pestä mut en taidakkaan jaksaa, ehtii ne joulun jälkeenkin. Tehdään mitä ehtii ja huvittaa, tulee se joulu vähemmälläkin. 


Eltsukin siirtyi lomamoodiin, nukkuis aamulla 10-11:sta asti mut se tarkoittaa myös sitä et illalla ei menekkään aikaisin nukkumaan. Joten meillä on edelleen aamulla herätyskello soimassa aamuisin kun ei voi olettaa että pikkukello herättää! Kivempi tämä rytmi näin että iltaisin on vähän omaa aikaa ja aamulla noustaan aikaisin. 
Päikkäriaika ohi, palailen vielä huomenna toivottelemaan hyviä jouluja :)

tiistai 16. joulukuuta 2014

Ostohyvitys



Onko Ostohyvitys jo teille tuttu palvelu? Minä tutustuin siihen jo alkuvuodesta ja suosittelen lämpimästi!





Käytännössähän homma siellä toimii ihan samalla tavalla kuin vaikkapa plussapisteet tai bonukset.
Ostohyvitys palvelun idea on, että palveluun kirjautuneet käyttäjät saavat ostoksistaan rahaa takaisin. 

Näin joulun alla on kätevää tehdä jouluostoksia netin kautta, itse ainakin tykkään enemmän näppäillä lahjat kotoa käsin ostoskoriin ja noutaa sitten vain tilaukset postista, kuin lähteä tuonne ihmistungokseen. Ostohyvityspalvelussa on mukana yli 550 liikettä mm. Zalando, Ellos, Nelly, Room21, Akateeminen kirjakauppa ja Sokos.

Palveluun voi liittyä ilmaiseksi ja saat bonuksia heti ensimmäisestä ostoksesta lähtien. Nyt joulukuussa 8-21.12 välisenä aikana saat korotettuja bonuksia muodin verkkokaupoista seuraavasti:


Boozt: 10 % (norm. 8 %)
Bubbleroom: 6,50 % (norm. 4 %)
Fashionstore: 9 % (norm. 7 %)
Nelly: 6 % (norm. 4 %)
Zalando: 5 % (norm. 4 %)
Ellos: 7,50 % (norm. 4 %)



Bonusten kertyminen vaihtelee eri verkkokaupoilla ja voi olla joko kiinteä euromäärä tai tietty prosenttiosuus ostosten loppusummasta.Nyt kun liityt palveluun tämän linkin kautta saat ostokset tehtyäsi 10e lahjakortin S-ryhmään.


*Postaus toteutettu yhteistyössä ostohyvitys.fi kanssa*